lördag 28 januari 2012

Första hjälpen i hallen

Vår hall är ingen skönhet. Rätt praktisk, om än litet smal, men mycket gammalt slitet trä gör att det ser nästan skabbigt ut. Sen vi flyttade in har vi i stort sett bara packat upp våra grejer här. Vi har bytt hatthylla, men annars har det sett likadant ut som i juni ifjol.


På den platsbyggda bänken låg den här dynan med ett hemskt fult och dessutom skitigt tyg.


Garderoben där vi förvarar stövlar, inlines, stavar, hjälmar, reflexvästar, svettiga träningskläder och annat estetiskt tilltalande hade ingen dörr.

Men med lite tyg kan man i alla fall fixa det värsta! På Olssons Tyger fyndade jag en stuvbit fint Sanderson-tyg härom veckan, och nu har jag sytt ett nytt överdrag till dynan och ett draperi till garderoben.


Baksidan av dynan. Jag sydde den som ett avtagbart kuddfodral enligt den här superenkla beskrivningen.



Draperiet. Det är upphängt i en gardinspiral med krokar som sitter fast i listerna på sidorna. Tyget är litet för tungt för spiralen så det hänger ner lite på mitten, men just nu känns det inte som nåt jag ids bry mig om.


Ljusår trevligare att komma in genom dörren nu.