onsdag 1 februari 2012

Små ändringar

Äsch, nu skiter jag i det här. Igår eftermiddag hade jag levt på mina åtta råvaror i sex dygn och allt var.. precis som vanligt. Inga hemska anfall, visserligen, men inte heller bättre än hur det brukar vara då min mage håller sig på den snällare halvan av spelplanen. Det vill säga ganska kasst. Nu återför jag sådana grönsaker och frukter som jag tror mig tåla bra (inga äpplen och annat fruktosdominerat t.ex. - rena döden) och så provar vi utan vit potatis ett tag istället (nattskatteväxt). Fortsätter att hålla mig helt frö-, nöt- olje- och mjölkproteinfri förstås.

(Bilden har inte mer med texten att göra än att den är fylld med fräsch grönska.)

Jag trodde att det var mejerierna det skulle bli svårast att vara utan, men vad jag framför allt saknat har varit något friskt och krispigt att tugga på. Igår åt jag köttfärs och sötpotatis till middag, men lade dessutom till en halv avokado och babyspenat som gick åt minst 2/3 av påsen bara för att var så himla gott. Dristade mig till att krydda färsen med lite svartpeppar också. Äventyrligt.