måndag 20 februari 2012

Las Palmas IV



På måndag tog vi bussen till de äldre delarna av staden och Calle Triana, stora shoppinggatan. Här fanns alla stora märken som Mango, Zara, H&M (nej jag gick inte in), Bershka, Blanco, Springfield och min favorit Desigual. Och roliga utsmyckningar och fantastiska gamla stenhus överallt.


Jag köpte inte så mycket, men Fredrik överraskade mig genom att få händerna fulla av påsar innan dagen var över.


Varför köpa både oliver och cornichoner när man kan få allt i ett? De här var dock mest roliga att titta på, annars ganska äckliga och smakade ättika.


Den här från Desigual blev det i alla fall, en kortärmad topp från samma ställe och så lite roliga örhängen och hårgrejer från Bijou Brigitte.



Middagen intogs på en italiensk restaurang vid strandpromenaden. Förrätten var enorm och hemskt god, varmrätten var också bra (jag åt kalv) men mest fantastiskt var vinet: Chivite. Tyvärr hittade jag det inte i butik under resten av veckan, och det finns inte på Systemet. Direktimportera och lägga minst tusen kronor på bara frakten känns som overkill trots allt.