söndag 22 januari 2012

Korkat?

Idag är jag nere i källaren och borrar korkar. Ja, jag och snäll familj har sparat vinkorkar (bara riktiga, inte gummi/plast) så gott vi kommit ihåg i flera år nu, och tanken är att det nån gång ska bli ett korkdraperi. Jag tänker haka av dörren in till mitt dator/pysselrum och hänga upp draperiet istället, men det dröjer nog ett tag till innan det blir färdigt. Dricker vi för lite vin?!


Nu har jag i alla fall kommit ett steg närmare verkställandet. Med 2,5 mm träborr blir det lagom stora hål genom korkarna så att jag kan trä igenom det garn jag tänkt använda. Tyvärr är mina småborrar så korta att de inte räcker genom hela korken och jag måste borra varje kork två gånger, en gång från varje ände.


Med borren i ena handen och polygripen i andra går det fint (när man inte har en kamera där istället förstås).


Färdigborrade. En liten hög har jag hunnit med innan öron och handled måste vila, men det tar nog en bra stund ytterligare innan jag tuggat mig igenom hela kassen.

Förresten. Finns det nåt sätt att få bort de där jävla irriterande reklamlänkarna som automatiskt börjat dyka upp för vissa ord, som kamera? Edit: Var inget. Hittade. (Hoovra bara över en länk och klicka på frågetecknet uppe till höger i rutan.)