fredag 27 januari 2012

Low reward-uppdatering

Två dygn in på uteslutningskosten.

Problem 1. Jag har vaknat hungrig om morgnarna! Det har nästan aldrig hänt sen jag började med 14/10 IF för ett år sen. Det beror på att jag inte fått i mig tillräckligt med mat. Jag äter mera stärkelse och mindre fett än jag är van vid, så det är svårt att få in i skallen vilken himmels stor volym med mat det behövs för att komma upp i vettig energimängd.

Problem 2. Jag tänker fuska redan idag. Hittade en svindyr ekopaprika i kylskåpet som jag bara inte kan låta ligga och skrumpna ihop. Halva idag och halva imorgon, och så hoppas vi på att det inte är paprika som min mage gör uppror mot mest hela tiden (knappast troligt).

Problem 3. Har känt mig mer ojämn i energinivå under dagarna, trött och slut ibland men pigg och glad andra stunder. Beror säkert på problem 1.

Annars: Helt okej. Magen verkar bli successivt snällare, men jag vet inte hur mycket detaljer jag vill gå in på gällande det. TMI-risken är ju överhängande. Urspårning: Jag är så fokuserad så jag ser helt enkelt ingen annan mat när jag går och handlar och så. Träningen har hittills funkat ungefär som vanligt, körde nyss ett styrkepass identiskt med det pass jag gjorde i tisdags när jag fortfarande åt som vanligt.


Tuggar vidare.