söndag 3 juni 2012

Grönsaker in the making


En bild till på häggen måste ni få. Den är överdådig.

Tidigare i veckan grävde jag ur ett litet trädgårdsland ur kvickrotsåkern. Betongplattorna som låg vid verandarabatten blev perfekta som kant. Jorden är riktigt fin när alla rötter kommit bort, jag tror att det varit potatisland här tidigare, så jag blandade bara upp den med 1½ säck ekologisk plantjord och tutade och körde. Mangold, rädisor, majrovor och persilja har jag sått, och gräslök i krukor inomhus. Det blir en bra början med snabbväxande enkla grejer som ger mycket tillbaka för arbetsinsatsen. Nu väntar jag ivrigt på de första hjärtbladen! Om det bara vill sluta regna så att inte allt ruttnar bort istället, fy så trist det skulle vara då.


En större trampsten i mitten och små stenrader som avgränsning.


Och när man kommer på att man behöver skyltar är det fint att plocka ut några stenar och skriva på med dem med tålig tuschpenna, istället för att rusa till butiken.