söndag 17 juni 2012

Vrooom


En sak till fick jag tid till: nätshopping. Min blygsamma skatteåterbäring har nu gått till att uppgradera verktygsparken (eller säger man maskinparken även om grejen ifråga saknar motor?) här hemma med den finaste handjagare jag kunde hitta. Bäst i test och går fram överallt och självslipande knivar och allt sånt där, för ska jag nu använda den så flitigt som jag tänkt så vill jag satsa på kvalitet. Det kanske verkar lite konstigt att köpa en handdriven gräsklippare när vi har en stor tomt och en självgående bensin-Stiga som går som en klocka, men jag vill gärna slippa bullret och avgaserna och man måste ju ändå gå samma sträcka oavsett motor eller inte. Motionen får man köpet och dessutom blir det mycket lättare att komma åt att kantklippa vid häcken, runt buskar osv. nu än med en vanlig stor klippare. Grästrimrar är jag inte heller nåt stort fan av.