söndag 17 juni 2012

Vitt och rosa


Nu blommar äppelträdet för fullt och ser ganska fint ut, tror jag, efter att jag beskar det mest på känn och utan att riktigt veta vad jag gjorde ifjol. Kanske skulle det må bra av att vara lite glesare mellan grenarna för att få större äpplen, men äh, det står ju ändå mest där för att njutas med blicken. (Särskilt mycket äpplen konsumerar jag inte då det får min mage att slå bakut - det blir några smulpajer och kompott att stapla i frysen.)

Gårdagen var ljuvlig med full sol, en massa "stektid" på verandan, cykeltur, trädgårdsjobb, grillning och så årets V75 här i stan på kvällen. Idag regnar det, kalendern är tom och livet blev så stilla, men såna dagar av paus är nog precis vad som behövs ibland mitt i det intensiva sommarlivet. Och så är det väl enda gången jag får en stund över till att blogga.