onsdag 30 maj 2012

Tvära kast

Från att vändsteka i solen på verandan under helgen till tio grader, regnstänk och isvindar. Men vissa är modiga ändå.



Våran hägg slog ut igår! Och doftar alldeles underbart.

Men jag var mest inomhus och skruvade gymbänk och -ställning och körde ett första testpass. Så jäkla kul! Det blev mest teknikträning eftersom jag är så grön på skivstångsövningar, men det blev i alla fall tillräckligt för att ha stela lår idag. Jag tänker köra ett upplägg inspirerat av Starting Strength nu ett tag tror jag, och så kasta in mer intensiva high-rep-pass med kroppsviktsövningar kanske en gång i veckan eller var tionde dag. Samtidigt är det svårt att hålla styrkefokus just nu när det är så härligt utomhus - jag vill cykla långt, långt och springa i lummig skog, fara på utflykter och vara borta hela dagen, men det är ju inget som säger att jag inte kan göra det också. Eller istället för. Skivstången kommer ju ligga kvar redo för mig hela vintern... Men jag är ju också så ivrig att bara kasta mig in och lära mig lyfta ordentligt och bli stark som en oxe nu på en gång.

Decisions, decisions. Jag antar att det är rätt angenäma problem ändå, att ha för mycket träningsinspiration.

Förresten: Vad trist jag är som bloggar så sällan - ni får gnälla lite på mig så jag skärper mig!