söndag 4 december 2011

Sollängtan

Las Palmas, Kanarieöarna bilder
(Den här bilden på Las Palmas, Kanarieöarna används med tillstånd av TripAdvisor.)

Las Palmas, Kanarieöarna bilder

(Den här bilden på Las Palmas, Kanarieöarna används med tillstånd av TripAdvisor.)

Februari ifjol var hemsk, -30° i stort sett hela månaden, jag promenerade 20 minuter till och från jobbet varje dag, och så sådär avgrundsmörk och tröstlös som den alltid är. Det har varit vinter i fyra månader då och slutar inte att vara vinter och julen är över sen länge och inte minsta ljus i slutet av tunneln ser man ännu - det brukar inte dyka upp förrän i mitten av mars. Men jag stod ut förra vintern med hjälp av tanken på att nästa år, då ska jag åka nånstans dit det är varmt och ljust, då ska jag ha något att se fram emot i februari.

Idag bokade vi en resa till Las Palmas i en vecka med avresa 10/2. Jag ogillar charterresor och typiska turistresmål egentligen, allt blir så likriktat och tillrättalagt och tacky och tråkigt, men nu övervägade fördelarna ändå: flyg direkt från Luleå och det bästa väder man kan få mitt i vintern utan att behöva ta sig till andra sidan jordklotet.

Sol. Sova. Äta. Slöa. Mysa. Åh. Jag längtar redan.