lördag 31 december 2011

Avslut och omstart

I onsdags gjorde jag dive bombers under ett styrkepass och slet sönder något i högra skuldran. Den natten och påföljande dag var hemsk, kunde inte sova en blund och väckte stackars Fredrik med mina svordomar och snyftningar varje gång jag skulle vrida lite på mig, igår var det halvhemskt och idag har det gått ner till nästan uthärdligt. Ett sista träningspass ville jag ändå få till innan året är slut, men det blir ju klart begränsande när man inte kan använda överkroppen ens till att hålla vikter med. Några snabba kroppsviktsövningar för ben och bål fick det bli, konstigt för mig som annars alltid kör helkroppspass - några få, tunga övningar som alla tar så stor del av kroppen som möjligt är min melodi. Idag blev det så här:

Utfallsgång: 30 steg
Båten: 120 sek.
Prisoner squats: 40 (hittade ingen riktigt bra video, jag gör mina ungefär så fast ass-to-the-grass)
Vindrutetorkaren: 20
Enbenshöftlyft: 5+5

Tre cykler av alltihopa, totalt 28 minuter. Vindrutetorkaren var en övning jag inte testat förut, och den kändes väl okej men jag vet inte om den gjorde så mycket nytta. Kanske provar jag att klämma fast något mellan fötterna en annan gång och ser om det tar bättre då. Känslan under passet var hur som helst riktigt bra, jag tyckte att jag tog det lugnt och kunde jobba igenom alla övningar bra utan att bli trött. Nästan så att jag efteråt undrade om jag hade tagit i för lite, men såna pass behövs nog också ibland inte minst för psykets skull. Annars är jag så bra på att pressa mig en aning för långt så att jag nästan inte klarar att genomföra de övningar jag satt upp för mig själv, och så känner jag mig svag och halvmisslyckad efteråt. Nu känner jag mig stark och lite lat istället, haha. Kanske ett bra sätt att avsluta året på.

Jag sa att 2011 skulle bli mitt bästa träningsår någonsin och det har det också varit, vunnet med hästlängder. Nu är det dags för 2012 att ta över kronan och det tror jag inte blir några problem, bara jag räknar med att det inte kommer bli en lika överlägsen vinnare som 2011 var gentemot alla tidigare år. Ribban ligger betydligt högre nu, men jag är beredd att ta språnget. Gott nytt år alla!