söndag 9 december 2012

Adventskalendern vecka 1

(Och två dagar extra eftersom det var den första december förra lördagen.)

1 - Börja virka på koftan. Jag köpte garn till den här koftan i svart för flera veckor sen men hade ännu inte tagit mig tid att börja på den. Nu har jag kommit igång lite grann.

2: Första advent - Tända ett doftljus. Var fullt upptagen hela förra helgen och hade inte tid att tänka på kalendern, så jag valde nåt enkelt och tände mitt gingerbread-ljus vid teven på kvällen.

3 - Springa intervaller. Barfota på löpbandet efter en lång dag på jobbet - efteråt var all mental mosighet som bortblåst. Som mest kom jag upp i en fullkomligt svindlande hastighet av 12 km/h, haha. Anpassning, anpassning, anpassning.

4 - Läsa ett magasin. En dag full av trista vardagsbestyr, men den blev lite bättre av att jag fick fördjupa mig i livet på dagens Kuba i senaste National Geographic.

5 - Plocka hem lingonris.


6 - Lyssna på musik utan att göra annat samtidigt. Svårt! Oftast sitter jag vid datorn, försvinner in i nån lång text och upptäcker en halvtimme senare att jag inte hört ett dugg av musiken jag satte på. Så då blir det att jag inte lyssnar på musik alls istället, och det är ju rätt urtrist egentligen. Nu återupplevde jag lite härligt skruvad King Crimson.

7 - Fota en landskapsbild.

Ett snöigt, snålblåsande vinterlandskap i gråskala.

8 - Börja läsa Aniara. Den har stått på min att läsa-lista i många år. Tidigare i höst läste jag Nässlorna blomma och blev väldigt positivt överraskad, så sen dess har jag känt mig extra peppad på rymdepos.

9: Andra advent - Pyssla en tomte.

Det blev en liten garnis med virkad rock och luva. Det var inte meningen, men jag tycker han ser lite asiatisk ut i uttrycket.