söndag 23 december 2012

Adventskalender och God Jul!

Tredje veckans adventskalender blev det inte mycket av. På söndag natt blev Fredrik sjuk i nån sorts matförgiftning/kräksjuka, så hela första halvan av veckan upptogs förutom av långa jobbdagar av att göra allt jag kunde för att undvika att bli smittad och att rodda precis allting praktiskt här hemma. Vältajmat att det snöade i princip oavbrutet också. Och så hade jag tid på vårdcentralen, missade jobbtid och var tvungen att jobba över. Yey! Så nej, när jag dunsade ner i soffan nån gång sent på kvällarna fanns det inte riktigt tid och ork över till att tänka på nåt annat än att ta sig igenom nästa dag också, och sen sova så effektivt som möjligt.

Alla matrelaterade att-göra:n inför julen fick jag ju skjuta på till senare under veckan, så sen har jag haft extra fullt upp med det också. Men äsch, nu ska det inte gnällas - jag har tagit mig igenom allt, gjort varenda grej jag skulle, hållit mig frisk och nu är det jullov och granen är klädd, skinkan kokad, tryffeln chokladdoppad, ljusen tända och så vidare. Nu kan lugnet få sänka sig över mig och all koncentration bara gå åt till att umgås med familjen, att äta gott, att låta dagarna sakta flyta förbi utan måsten och att bara njuta av alltihopa. Yey! På riktigt.

Och sett från den ljusa sidan så har ju massor av roliga luckor kvar att öppna nu, lite när jag känner för det, under julledigheten.


God Jul på er alla och hoppas att ni får riktigt sköna helger! Nu åker jag till Unbyn och landar framför en sprakande brasa.