fredag 24 augusti 2012

Vatten och sol

En annan kanonfödelsedagspresent var den här,  precis en sån som jag önskat mig!


40 meter slang i en självupprullande vinda som går att vika ut från väggen åt vilket håll man vill (den råkade bara hamna åt vänster just här). Inget mer spring med vattenkannor och evigt väntande på att de ska fyllas. Munstycket är också super, det hade jag själv sen innan, det kommer från Biltema och man kan ställa in många olika slags strålar och så vattna bara när handtaget är intryckt eller ställa upp det så att det vattnar "själv". Bara ett problem och det är att det läcker lite så att man blir kall och blöt om händerna när man står där. Jag får se om jag ids köpa ett nytt likadant och hoppas på bättre tur eller köpa ett nytt av flottare märke, eller helt enkelt låta det duga bra ändå tills vidare.




Och så var mina penséer i krukorna på bron överblommade sen typ en månad tillbaka och såg hiskeligt risiga ut. Så de och en förväxt krysantemum som vägrat blomma på hela sommaren fick åka i komposten, och så fick murgrönorna nytt sällskap av en vit ljung och två s.k. bollkryss (också krysantemum) istället. Nu är det alldeles soligt och glatt när man kommer hem, och sen bilderna togs har det gått en vecka så nu är de mycket mera utslagna. Sensommarglädje.