måndag 10 oktober 2011

Tåskor och sovrum och dåliga ursäkter

Nej men hörni vilken tråkig blogg det här blev då, jag har ju inte skrivit en rad på två veckor. Bot och bättring utlovas.

Jobbutbildning pågår och tar mycket energi och uppmärksamhet, och annars rullar livet på med så mycket att göra att det känns som om tiden aldrig riktigt räcker till. Precis som jag vill ha det. Tränar gör jag som vanligt, det går sakta och ryckvis framåt. Som en ödets ironi har mina första Fivefingers, Flow Trek, börjat kännas alldeles för små eftersom jag använt dem och gått barfota så mycket. Fötterna börjar verkligen omformas. Jag har skaffat ett par nya, Jaya, som är supersköna och mycket mjukare och mer följsamma. Det var tänkt att jag skulle ha dem på jobbet och på stan, men just nu får de agera stand in på träningen också. Måste skaffa ett par till, en modell som klarar terräng bättre och som inte behöver se hela och rena ut.

Vi har till slut kunnat flytta tillbaka till sovrummet också. Jösses så skönt med ett mörkt, tyst rum där man inte snubblar över möbler, klädhögar och sig själv och muttrar svordomar varje morgon.


Färdigt är det inte alls. Byrå, spegel, tavla, toppklädsel till sängbotten, sängbord (plural), mattor, lampor och lite annat ska inköpas och komma på plats, sladdar ska gömmas och uttag ska bytas, men hur som helst så är det redan tusen gånger bättre än innan.