måndag 31 oktober 2011

Hyllor och svampar

I helgen har det hänt grejer här hemma. Alla Ikea-grejer har blivit omhändertagna och kommit på sina rätta platser, hela huset har fått en grundlig dammsugning, alla miljoner småprylar som ligger kringströdda på fel platser har minskat med åtminstone en tiondel...


... Gorm-hyllorna har kommit upp i källarförrådet (ett av dem), med krukor, jord och andra blomprylar i den ena hyllan och målarfärger, lack, lösningsmedel och penslar i den andra...


... och så är sovrummet ännu ett steg närmare färdigställandet. Sängbord, fårskinnsmattor, gardinstänger och en tavellist har kommit upp, och en ful lysrörslampa har kommit ner.


Här hamnade några av svampplanscherna som jag köpte tidigare i höst. Jag är jättenöjd! Det känns så ljust och liksom fridfullt inne i sovrummet nu att jag blir glad varje gång jag går dit. Precis vad jag hoppades på.