onsdag 19 oktober 2011

Nygammalt

Jag har spanat efter en fin byrå till sovrummet ett bra tag nu, på Ikea och Mio och Jysk och alla de vanliga, men till slut föll valet av inköpsställe på Antikboden här i stan. Det fanns flera liknande byråer där, och en himlans massa andra fina möbler förstås, men den här vita kändes som den allra bästa. Inte alltför stor och klumpig, stora djupa lådor som sväljer massor, enkelt snygg och en gedigen trämöbel - ingen spånskiva här inte. Dessutom kostade den inte mer än 975:-, vilket man ju inte ens får spånskiva för om man köper nytt, och då får man dessutom sitta och skruva ihop skiten själv. Bättre kvalitet och billigare alltså. Återbruk är verkligen min kopp te.



Imorgon åker jag med mamma ner till Sundsvall över helgen. Vi ska hälsa på min moster och hennes man, och så ska jag gå loss inne på Ikea. Nu är det dags att äntligen få sovrummet helt färdigt. Det känns som att jag börjar vilja koncentrera mig på annat, eller kanske rentav vila från hela inredningsbiten en stund. Fast nej, känner jag mig själv rätt så kommer jag att hoppa direkt på nästa projekt. Det är ju så roligt! Om man bara hade haft lika mycket pengar som idéer och visioner...