lördag 15 oktober 2011

Fönster


Titta, till slut kom det upp nya gardinstänger och gardiner i de stora fönstren också. Här i köket.


Och i vardagsrummet. (Oj vad konstig bilden ser ut, ungefär som ur en Allt i Hemmet från 1987 typ. Nåja, det är ju ingen skönhetstävling det här.) Ett tips angående gardinstängerna: alla är köpta på Biltema. Jag har fått svarta metallstänger, ändknoppar och väggfästen med skruv och plugg till sex rum för bara drygt en tusenlapp. Hade jag handlat på Hemtex eller Åhléns eller liknande hade det nog kostat minst det dubbla.

Jag storshoppade ute på Storheden tidigare i veckan, förutom stängerna blev det toppklädsel till sängen äntligen (en sån där grej jag tänkt köpa ända sen vi skaffade den för sådär fyra år sen), dukar som ska sys om till gardiner, en postlåda, tre utelampor som ska upp på fasaden, badrumsmatta och diverse andra småprylar. Det är inte klokt vad mycket mer grejer och möbler och verktyg och allt möjligt man behöver i ett hus gentemot i en lägenhet. Men jag klagar inte - tvärtom.

Nu blir det Ikea nästa helg för att fortsätta operation uppbyggnad.