tisdag 25 oktober 2011

Bordläggning

Hemkommen från en mysig helg i Sundsvall. Jag fick tag i varenda grej jag skulle ha på Ikea förutom en tvålpump, men det får väl betraktas som kattpiss i sammanhanget. Nu känns det äntligen som att det inte är så himla mycket stora grejer kvar att skaffa, mer småplock och sånt som hör till framtida renoveringar (jag är ruskigt sugen på att sätta klorna i rosagröna illaluktande toaletten).

Sängborden och köksprylarna har kommit upp, och nyss skruvade jag ihop min nya datorstol aka. soffbordet Lack. Hela livet har jag suttit och trängts på vanliga stolar och stört mig på att det är så bökigt att få plats att sitta som jag vill - dvs. i skräddarställning, med knäna uppdragna under hakan, med båda benen vikta åt sidan och "hopknölad" på diverse andra sätt. Nu får jag äntligen plats! Hoppas bara att bordet kommer att hålla för min tyngd i längden, men om inte så får jag väl skaffa ett nytt då när jag brakat i golvet.


Ursäkta röran. Mitt eget rum har jag knappt ens börjat packa upp, så det mesta ligger fortfarande utspritt över hela golvet, och det nödvändigaste som blivit uppackat ligger utspritt över hela skrivbordet. Men det blir väl ordning på det också nån gång i framtiden.