söndag 4 september 2011

Rivning


Nu har det börjat! Vi har flyttat ut alla möbler och grejer ur sovrummet, från och med i natt sover vi i träningsrummet, och så har jag börjat riva. Listerna är nedtagna och uppmärkta och tapeterna är på väg ner. Tyvärr är både undre delen av den här väggen med bård, och den blå väggen till vänster som inte syns på bilden, målade ovanpå tapeten, och då måste väl all tapet bort där, inte bara fixas kring skarvarna. Jag tog kniven och började pilla loss tapeten på murstocken också, och den sitter som berget. Det blir ett hästjobb det här, men ett roligt sånt.

Jag blir fortfarande lätt euforisk av frihetskänsla varje gång jag fixar nåt här hemma och inser att jag kan, jag vill, jag gör, och jag gör det precis som jag själv vill. Alla betungande "ska", "borde" och "måste" har flugit sin kos och kvar finns bara vill. Ljuvliga liv!