tisdag 6 september 2011

Tapeter


Sovrummet är redo att tapetseras och tapeterna beställda. Vi hade inte sån tur att de fanns hemma förstås, men de borde dyka upp på fredag eller måndag. Det blir Duro Essens Karelia 286-01 på stora väggen mot vägen, den man ser direkt man kommer in i rummet. De övriga väggarna blir enfärgat vita som björktapetens bottenfärg. Jag tycker att de är helt underbara de här - tänk att få vakna varje morgon och titta rakt ut i skogen. Både Fredrik och mamma har haft vissa invändningar mot mitt tapetval, men det är liksom lönlöst. Jag tror att jag bestämde mig redan för flera år sen, första gången jag såg dem.

I väntan på rullarna har jag börjat jobba med listerna ikväll. Golv- och taklister och dörrkarmarna har blivit slipade och fått ett lager grundfärg på sig. Fortsättning imorgon kantänka.

joula sa...

Precis sådana tapeter är det i hallen på huset vi ska flytta till!