fredag 23 september 2011

Slipning


Jag började allvarligt misströsta vad gällde sovrumsgolvet. Så mycket tid jag har lagt på att slipa, gnida och skura och så syntes ändå inte minsta skillnad från innan. Till slut var det bara att inse att ska jag nånsin bli nöjd och vi kunna flytta tillbaka till vårt rätta sovrum i år så var det bara rejäla maskiner som kunde hjälpa mig. Igår hyrde jag och mamma ett helt kit med slipmaskiner över dagen och fy vad snyggt det blev! Det var lite trixigt att köra bandslip, men rätt roligt när jag fick in tekniken, och framför allt är det så himla skönt att äntligen ha fått problemet ur världen.

Idag har dammsugit frenetiskt och sen lackat ett första varv, så nu ser det ut som här ovanför. En lätt slipning och andra varvet lack imorgon, och sen är det ju faktiskt inte så mycket kvar att göra innan vi kan börja flytta in igen. Jag tappade bort ljuset i tunneln där ett tag, men nu ser jag det igen.


Till en sån här utsikt vill man ju tillbaka så fort det bara går.