torsdag 8 september 2011

Målning

Jag målar vidare. Igår ett lager grundfärg på dörrfodret och ena sidan av dörren.


Det är bara den här brädan som ska vara vit, eftersom det är bruna lister runt om i vardagsrummet som ligger intill. Jag hade ingen maskeringstejp hemma, men frystejp verkar funka fint.


Och så idag blev det ett lager grundfärg på andra dörrsidan, täckfärg på dörrfodret och täckfärg på listerna. Bara två omgångar på dörren kvar nu! Jag börjar bli lite trött på vitfärg. Men snyggt blir det, och himmel vad det är enkelt och bekvämt med vattenburet (jag använder Servalac Aqua från Alcro, och det är en av de bästa färger jag jobbat med).

Jo förresten, jag förstår att ni är hemskt imponerade av min fotokonst. Det blir väl roligare att kolla på längre fram när man kan ana slutresultatet och kan se skillnaden mot de här bilderna. Jag vill mest bara dokumentera.