onsdag 31 augusti 2011

Sovrumsprojekt


Så här ser det ut i vårt sovrum just nu. Rörigt, ouppackade kartonger kvar, helt stillöst med sliten parkett och ja, olika tapeter på alla väggar. Men nästa vecka är det tänkt att projekt uppfräschning ska påbörjas. Jag tänkte slipa och lacka golvet, plocka ner tak- och golvlister och måla dem vita, måla dörren vit och så ska jag och mamma tapetsera om. I hörnet bortanför sängen kommer murstocken upp och där är tapeten sprucken i hörnen, så jag har tänkt riva/slita/slipa/kämpa loss alla tapetlager, frilägga murstocken och måla den vit, så slipper man problemet med skarvarna i framtiden.

Sen ska vi skaffa sängbord, en byrå, nya lampor och så vidare - men finliret koncentrerar jag mig på senare. Nu är det grovarbete som gäller, och himla roligt ska det bli. Jag uppdaterar såklart allt eftersom projektet fortskrider.