söndag 20 januari 2013

På bruna fluffiga moln


I veckan var jag och hämtade ut mina Lemings. Mina mjuka, följsamma, rymliga, studsglada tofflor! Det är ungefär så de känns. Det finns inte minsta motstånd i sulan utan den följer foten i varje rörelse och materialet i hela överdelen är också alldeles mjukt och gosigt. Först tänkte jag att de kändes lite för stora (det var svårt att gissa storlek då tabellen på hemsidan inte stämde överens med andra omvandlingstabeller från amerikanska till europeiska storlekar, men jag valde att gå efter "alla andra" officiella), men nu när jag gått lite i dem här hemma har jag kommit fram till att de är lagom. Det är bara att jag är så ovan vid att det finns massor av utrymme för tårna på bredden och även höjden, de sitter inte fast på nåt sätt och skon stretar inte emot när jag vickar och spretar på tårna. Sån frihet är jag inte van ens från Fivefingers eller andra barfotaskor. Härligt! En bred tåbox är det absolut första och viktigaste jag tittar på när jag letar nya skor då jag försöker göra allt jag kan för att räta ut min vänstra stortå som har hallux valgus-tendens. Det är såklart svårt att testa dem ordenligt nu, det får vänta till våren, men jag är rädd att det svåra bara kommer att bli att nånsin vilja klämma in fötterna i några andra skor.