onsdag 11 april 2012

Kängorna!

För en stund sen tog jag en promenad för att hämta ut mina nya vinterkängor, och nu har jag provat noga och traskat omkring här hemma. De är underbara. Passformen perfekt, jag får plats med en extra socka utan att det klämmer nånstans, stortårna kan ligga rakt framåt som de ska, de är smidiga och sulan böjer sig i steget, detaljerna riktigt välarbetade (till exempel finns en extra skyddsflik vattenavvisande tyg innanför nedre delen av dragkedjan) och bara så himla sköna och himla snygga.


De enda nackdelar jag hittat än är att det är en liten liten heel-to-toe drop (mindre än vad det ser ut som utifrån sulan på bilden). Idealet är ju noll, men det känns ändå underordnat övrig passform som plats för tårna och låg skavsårsrisk. Sen vet jag inte hur varma de är och det kan ju bli svårt att testa nu när minustrettiosäsongen är över för den här gången (tack och lov!). Men jag har ju plats att ladda med yllesockar om det visar sig behövas.

På det hela taget: grymt nöjd.