torsdag 20 juni 2013

Ränder

Jag gjorde färdigt den här tröjan för flera veckor sen, men har glömt att fota och visa den. Jag tror att jag är nöjd, men den är för stor för Arve än så länge så jag vet ju inte hur den kommer passa. Det var i alla fall kul att få till en snygg ärm på fri hand, en sån som har "kulle" och inte bara är rak.



Virkad i Paris, och ja, det var inte det roligaste jag gjort att fästa alla miljoner trådar. Varför väljer man randigt och inte enfärgat? Jag avskyr att fästa trådar. Men nu hade jag en klar bild i huvudet hur jag ville att tröjan skulle se ut, och då duger det ju inte att göra nåt annorlunda, så det fick vara värt tragglandet för den här gången. (På tal om det har jag gett mamma i födelsedagspresent att virka ett överkast till henne, bestående av 200 hexagoner med fyra färger i varje, ibland undrar man ju om man är riktigt klok?)