måndag 17 juni 2013

Hej!


Varje dag händer något eller kommer jag att tänka på något som jag vill blogga, men aldrig lyckas jag prioritera att få tid till det. Arve har visat sig bli en riktig evighetsmaskin som knappt sover varken på dagar eller nätter, så när han slocknar nån halvtimme och jag råkar vara hemma (oftast är jag ute och går med barnvagnen och helst i butiker där det finns massor att titta på) är det bara att laga mat, äta, gå på toa, plocka disk, vika tvätt och annat av mer akut karaktär som jag måste skynda mig som attan att hinna med. Jag fattar verkligen inte hur han orkar vara vaken så mycket, han kan vara i "sovläge" från kanske 21-22 på kvällen till 6-7 på morgonen (idag 05.10, wee... ), under den tiden hinner han vakna för att äta flera gånger och så tar det alltid en stund innan han somnar om, och sen på dagtid sover han sällan mer än en halvtimme åt gången, kanske 4-5 gånger under dagen. Däremellan är det lek och "prat" som gäller och massor av underhållning. Att bara ligga hemma blir tråkigt, det bästa är som sagt att gå ut på stan, träffa folk och kolla på nya grejer, men jag hoppas att den biten kommer bli bättre när han kan sitta upp mer och plocka med leksaker på egen hand en stund. Idag ska vi i alla fall till vårdcentralen på fyra månaderskoll och ikväll ska han få träffa sin jämngamla tremänning! Så då tror jag min älskade lilla pratmakare blir nöjd och glad.

Jag hoppas att jag hör av mig snart igen, jag saknar verkligen bloggandet och att läsa och kommentera hos andra. So long!