lördag 29 juni 2013

Blomster

I år blir det inga nya projekt i trädgården (tror jag) då den lilla tid jag får över går till underhåll typ gräsklippning och den nödvändigaste ogräsrensningen. Men för att ha något fint att titta på som motvikt till invaderande brännässlor så har jag i alla fall satt ut några krukor med sommarblommor.


Framför garaget, så de syns från vägen när man svänger in till oss, har jag de här tre med tagetes, dubbel flitig lisa, fuchsior och murgrönor. Krukorna köpte jag löjligt billigt på Dollarstore.



På bron alldeles vid ytterdörren står de här med heliotrop (som doftar så himla gott som en liten bonus), dubbla lisor och en njurvinda. Krukorna är gamla, minns inte var jag köpt dem och fågelbadet också, men ekorren kommer från Buketten nu i år.

Så nu blir man lite gladare när man kommer hem.