lördag 6 oktober 2012

Småfix

Jodå, det går framåt med renoveringen, en liten bit i taget. Förra veckan fick vi äntligen toastolen på plats på riktigt och allt funkar som det ska. Taklampan har kommit upp, alla lister är färdiga och jag har målat över alla renoveringsskavanker och spikhål som tillkom. Idag har vi beställt en ljusslinga till skåpet, och tidigare i veckan var jag och hämtade ut en plexiglasskiva som jag måttbeställt till väggen ovanför tvättstället, under badrumsskåpet. Men då kom jag ju på att det skulle vara kul att ha en bit glad mönstrad tapet bakom skivan, så nu sitter jag och plöjer Tapetorama i timtal och när jag väl har bestämt mig så kan leveranstiden vara ganska lång. För varje grej som blir färdig verkar jag komma på minst två nya detaljer att fixa.

Taklampa från Ikea, före målning av tapetbiten som sticker fram i taket. Vem tapetserar i taket?!

Före.

Före.

Efter.

Efter.

Men när det väl blir färdigt, . Då ska jag vara nöjd som tusan och inte vilja ändra en millimeter!

Veronica sa...

Det kommer ju bli super att ha en tapet som "kakel". Har en arbetskompis som gjorde så fast på väggen ovanför diskbänken i köket och det blev verkligen super läckert. Om vi någon gång gör om i köket kanske vi också gör så för jag tycker det är super.

Den där ikea lampan är så himla fin! Vi har två stycken som vi hade i hallen på Tuna men nu blir det i vardera hall uppe och nere istället så fort vi målat om panelen :)