onsdag 31 oktober 2012

Fruit


Tapeten och plexiskivan ovanför tvättstället kom på plats häromdagen. Jag är jättenöjd! Först tapetserade jag, sen monterade vi... nej, vänta nu. Först visade det sig att bakkanten på tvättställen inte var rak utan gick i en båge, högst på mitten, så plexiskivan passade inte in utan att det blev glipor ut mot båda kanterna. Jag har raspat frenetiskt för att få till passformen - plexi var inte alls ett roligt material att jobba med och att andas in plastdamm känns ju sådär, men jag fick i alla fall till det rätt okej. Så då tapetserade jag, och så la vi en sträng silikon längst ner i kanten mellan vägg och tvättställ. Sen tryckte vi ner skivan i silikonet, monterade upp den med svarta skruvar i hörnen (skruvarna måste ju synas hur som helst, så då kändes det för trist och fult med vanliga rostfria) och drog ut silikonet så att det blev jämnt, tätt och inte klumpigt någonstans. Skulle man vilja byta tapet nån gång är det nog inte alltför komplicerat.

Tapeten heter Fruit, färgställning limestone/artichoke, och kommer från William Morris/Tapetorama.