fredag 16 mars 2012

Nä nu blommar löken!


Min aralia började bli så olycklig av att stå i gassande sol i vardagsrummet hela dagarna, och jag också som fick springa och vattna stup i kvarten, så nu har jag flyttat på den och istället inhandlat mitt livs första pelargon. Pelargoner kan ju vara väldigt fina egentligen, men de känns absolut inte som jag så de försvinner liksom helt från radarn när jag är i en blomsteraffär. Jag är inte mycket för blommande växter över huvud taget. Men nu behövde jag ju nåt verkligt soltåligt och då varenda butik verkar svämma över av engelska pelargoner just nu så kunde inte ens jag undgå att lägga märke till dem. Och himla fin där i fönstret blev den ju.



Krukan är från Blomsterlandet.


Aralian fick flytta ner i sockerlådan i sovrummet bredvid kaffeplantan istället.