lördag 1 september 2012

Bär!

De röda vinbärsbuskarna förnekar sig inte i år heller. Jag har plockat från dem fler gånger än jag kan räkna, frysen dignar och ändå finns det hur mycket som helst kvar att plocka. I onsdags tog jag en sista snabb avplockning av kanske en och en halv av fem buskar, och nu får det räcka för i år (förutom alla klasar jag plockar direkt från buskarna ner i yoghurten varje eftermiddag).


Det här tog trettiofem minuter att få ihop. Jag tror att det skulle räcka att bara ha tre eller fyra vinbärsbuskar faktiskt...

För ett par dagar sen plockade jag också några nävar kråkbär och de ligger nu på tork för att sen bli en del av ett örtte. Jag tycker hemskt mycket om smaken av kråkbär, problemet är bara att de smakar så lite, men det borde ju ordna sig när man torkar dem? Fast det kanske bara funkar om man tuggar på bären direkt. Ska prova det också.

Sen har jag ju en stor nyhet att berätta, som vissa av er redan fått veta, men jag vet inte riktigt hur och jag känner mig allmänt väldigt obekväm med all uppmärksamhet det för med sig. Snart.